Lûtsen en Bianca in IJsland

Prince Edward Island

Vandaag staat een ander deel van Canada op het programma. We gaan als het goed is zelfs 3 provincies door: Nova Scotia, Prince Edward Island (PEI) en New Brunswick. Eerst rijden we naar de haven, om per ferry naar PEI te gaan. Het werkt zo, dat je alleen betaalt om van het eiland af te komen. Dat kan per ferry of via een brug, de heenreis is dus gratis. Na een uurtje varen rijden we PEI op en rijden langs de prachtige kust. Dit eiland is veel vlakker dan Nova Scotia en er is veel meer landbouw. Het eiland schijnt beroemd te zijn om de aardappelen. We zien inderdaad veel aardappelvelden. Ook is de grond rood in plaats van zwart/bruin, tengevolge van het hoge gehalte aan ijzer.

In de hoofdstad Charlottetown aangekomen stelt Anna voor de hippotour te gaan doen, een rondrit door Charlottetown en een rondvaart langs de kust. Prima, leuk, dat gaan we doen. Omdat het zaterdag is, krijgen we 50% korting, dat is mooi. We schepen in op een amfibivoertuig, die nog tijdens de Vietnamoorlog gebruikt is. We leren een en ander over PEI en over Charlottetown. Dan rijden we vanaf de haven zo het water in, nadat een veiligheidsinstructie opgedreund is (voorschrift van de Canadese overheid

Cool
) Dat is een aparte ervaring, zo het water in!

Nadat we weer veilig aan land gekomen zijn, rijden we naar de brug. Deze Confederation Bridge is ontworpen door een Nederlander. De tourist information laat een dvd zien over de bouw van de brug, wat een heel projekt moet zijn geweest. Anna en Gerard zijn nog steeds erg onder de indruk van het geheel, wij hebben het idee dat heet allemaal wel lijkt op de zeelandbrug. Het hele verhaalkomt ons erg bekend voor in elk geval; het is natuurlijk wel interessant om te weten waar je bent

Cool

Aan het eind van de brug komen we in de provincie New Brunswick, die wel te vergelijken is met Nova Scotia (maar daar denken ze zelf vast heel anders over...). Na een tijdje rijden we Nova Scotia weer binnen. Na wat heen en weer gebel, belanden we bij Veronica, een zus van Gerard en dus een nicht van José. Zij en haar dochter Marindahebben hamburgers gebakken voor ons, waar we van smullen. Daarna rijden we door, langs nicht Mary, dienog net thuis is. Omdatze op het punt van vertrekken staat, blijven we maarkort, maar toch, we hebben ze gezien. Ik blijk nog meer familie te hebben dan ik dacht ;-)

Ab en Marijke

Ben gisteren en vandaag bij Boris en Juultje geweest.Ze maken het heel goed.Juultje mocht ik aanhalen.De buren zorgen goed voor ze.Heb een poos in jullie huis met de buurvrouw gesproken.Zondag vertrekken we voor drie weken vakantie. Reisdoel is Barcelona.Hele fijne vakantie en lieve grtjs A en M