Lûtsen en Bianca in IJsland

Daar zit je dan...

In Horsheshoe Bay, aan de haven...vanochtend bijtijds opgestaan en rond half 9 in de auto, want we gaan naar Vancouver Island en dat kan alleen per veerboot. Gisteren hebben we bedacht de ferry van 10:30u te pakken, zodat we op tijd op het eiland zijn, om nog een en ander te kunnen zien. Dus rond kwart over 10 waren we inderdaad bij de ferryterminal. Helaas was het kennelijk zo druk dat de ferry al vol was, voordat wij erin waren...

Dus tja, daar zit je dan met je goede gedrag, aan de haven, de tijd te verdoen. Want het is nog steeds laagseizoen, dus gaat er maar 1 ferry per 2 uur en moeten we tot 12:30u wachten

Undecided
Nou ja, dan maar lekker koffie drinken, hey, er is een wifi hier :-) dus maar gauw de laptop uit de auto halen, want dan kunnen we tenminste de mail controleren ;-)

Gisteren hebben we ons prima vermaakt in Whistler. In dit wintersportoord is in de zomer tenminste ook wat te beleven: hier wordt veel aan downhill racing gedaan, met de mountainbike van de bergen afsjezen. Leuk om naar te kijken maar om dat nou zelf te doen...ik ga liever op de ski's als er sneeuw ligt. In 2010 worden de Olympische Spelen in Vancouver gehouden, maar de afdalingen en het bobsleegebuerern vindt hier, in Whistler plaats. We zijn dus de berg op gereden om de Slide Area te bekijken, de bobsleebaan in aanbouw. Hij is bijna klaar geloof ik.

Daarna hebben we in Garibaldi Provincial Park gewandeld, een prachtige tocht naar een meer, door zeer afwisselend bos. Het is opvalllend hoeveel bomen hier omvallen en vervolgens blijven liggen zonder weggesleept te worden of zo.

En vandaag reizen we zoals gezegd verder naar Vancouver Island, naar Victoria, de hoofdstad van British Columbia. Het schijnt een prachtig eiland te zijn, wordt dus vervolgd!

Maddy

Wauw Bianca wat een geweldige dingen heb je tot nu toe al gezien en meegemaakt in Canada :D Wordt er gewoon jaloers van hahaha!

Groetjes
Maddy